czwartek, 3 grudnia 2009

Malutkie narzędzie do prezentacji kodu

W ramach rozrywki przygotowałem mikroskopijne narzędzie, które mam nadzieję znajdzie kilku użytkowników. Mianowicie chodzi o prezentację kodów źródłowych.
Sposób użycia:
  1. Wchodzicie na stronę http://pokazkod.pl/
  2. Wybieracie język w jakim jest wasz fragment kodu.
  3. Wklejacie kod.
  4. Wciskacie przycisk "Wyślij".
Proste? :)
W wyniku tej operacji po pierwsze otrzymacie adres strony, pod którą jest widoczny kod - możecie się nim podzielić ze znajomymi, umieścić w komentarzach itd. itp. Dodatkowo możecie wykorzystać wygenerowany kod (iframe) i umieścić go na waszej stronie, blogu itp. Tutaj możecie zobaczyć jak wygląda efekt końcowy.
Jakie zalety:
  • nie planuję usuwania kodu, kiedykolwiek
  • banalna obsługa
  • łatwe umieszczanie kodu na innych stronach
Mam nadzieję, że ktoś zacznie korzystać z tego. A jeżeli tak to mam jeszcze kilka pomysłów w zanadrzu jak to rozwinąć. Czekam na ewentualne komentarze.

1 komentarz:

Unknown pisze...

Nie no Mateusz, tym pomysłem to się popisałeś! Ciekawe i pomocne narzędzie i niezwykle proste. Gratuluję za prostotę i spryt tego narzędzia.

P.S.
Faktycznie, na moim blogu w artykule Jak wyświetlić kody i skrypty w postach Bloggera zareklamowałeś swój produkt, ale ja go z całą szczerością zaakceptowałem ten komentarz, bo wiem że tylko tak możemy pomóc sobie nawzajem.