niedziela, 6 września 2009

Moje początki z Grails

Od pewnego czasu śledziłem z zainteresowaniem wpisy Jacka Laskowskiego oraz Mateusza Mrozewskiego na temat Grails. W końcu przyszedł czas żeby samemu spojrzeć na nie z bliska :) Książkę "Begining Groovy and Grails" zmieliłem błyskawicznie. Super napisana - czyta się łatwo i przyjemnie. Do tego uwypuklone zaskakujące możliwości Grooviego oraz Grailsów przekonywały mnie, że był to dobry krok.
W końcu przyszedł czas na sprawdzenie w praktyce jak to wszystko działa. Postanowiłem przepisać na Grailsy i trochę rozbudować to co przygotowałem jakiś czas temu w PHP - http://motorowodne.zapisy.net/. Proste, a jednak pozwalające na sprawdzenie kilku rzeczy. Jestem po dłuższej chwili zabawy. Pierwsza rzecz, która mnie zatrzymała to walidator dla numeru PESEL. Skończyło się na chwilę obecną na takim kawałku kodu:


Mam wrażenie, że da się to dość mocno zwinąć. Jakieś podpowiedzi?
Kolejną rzeczą, która mi zabrała chwilę to testy jednostkowe walidatorów. Jeżeli staniecie przed tym problemem to bez lektury na temat mockForConstraintsTests nie posuniecie się dalej. To tyle na dzisiaj :)

1 komentarz:

Unknown pisze...

Kolejna osoba, która zabrała się za Grails. Super! Szybciej dowiemy się, czy faktycznie warto inwestować swój czas w jego poznanie ;-)